Jeah, kilitii!!

Heippa! Tässä on niit kuvii mitä mä en viimeks saanu laitettuu mun päivitykseen! Toss on ensteks kuus kuvaa musta ja Moirasta, sitt on kaks kuvaa miss moon ihku-Dion kans ja yks miss mä tutustun Deaan. Henna, Moiran matte, otti noi kuvat. Kiitos niist!

2015/01/img_0012.jpg

2015/01/img_0015.jpg

2015/01/img_0014.jpg

2015/01/img_0013.jpg

2015/01/img_0016.jpg

2015/01/img_0017.jpg

2015/01/img_0018.jpg

2015/01/img_0019.jpg

2015/01/img_0020.jpg

Nyt on ollu vähä kivenspaa, niiko toimintaa ollu enenspi. Oltii noin viikko sitte tottistelees Lapualla, ja meill oli tosi kivaa matten kans! Opeteltii iha huviksee kans sellasta jotai piilon kiertoo. Se kuuluu niihi suojeluhommiin. Piti käyrä kiertää ja tarkistaas sellanen piilopömpeli. Välill siellä ei ollu mitää ja välill löyty hei patukka. Ja sitte ku oli tarkastanu sen piilon, tartti juosta matten eteen, nii sai palkkaa! Ja sitte mä innostuin patukastaki pitkäst aikaa. Mollaa reenattu kotona noutoi, eli moon tuonu mattelle tavaroit, ja mielellään käteen asti. Yks mikä on huisii, on ku mä vien mattelle sen kotitossui. Son tosi hauskaa meirän molenspien mielestä.

Mä kävin Jawan kanssa juoksentelemas metsässä tässä yks päivä, oli huisii!  Jawa on hassu, se ääntelee niiku joku remlinssi (nii matte sano). Joku muu koira vois luulla, ett son vihanen, mutt ei se oo. Mä kävin mattenki kans metsäilemäs kahestaan, ja meiän piti ottaa mun rispii mukaan, mutt unohettiin. Matte heitteli sitt lumipalloi mulle ja tehtii yhes lumimonsteri. Käytiis sen jälkee shoppailemas, ja mä sain uuret, toisenlaiset vetovaljaat ku ne ekat ei oikeest istunu ja mä vähän ressaannuin ku noli päällä. Nää uuret on tosi hyvät! Ja sitte mä sain valita kaks herkkuu, joita mä söin autos nii kauan ku matte oli ruokakaupas. Sen toisen herkun mä kannoin ite eläinkaupasta autolle asti. Molin niiku vähä polleena.

2015/01/img_9926.jpgArvakkaas!! Oskari täytti  eilen 16 vuotta!!!!! Son herra Ylivanhus! Onnee sille! Nii ja tiiättekste mitä mollaan tänää tehty?!?! Moltiin kilitissä ekaa kertaa ja voi hitsin pimpulat ku meill oli hauskaa!! Siel oli lehristöki paikal seuraamas mun ekoi reenei. Hihhih, no ei vaiskaan. Tai no oli siellä toimittaja paikallisest lehrest, mutt se teki juttuu siit uuest kilitihallist. Se haastatteli meitäki ja sitte se otti kuvii musta ja yhestä Miranda-koirasta ku me mentii A-esteen yli, ett voi olla, ett mun kuva on lehres ens viikol.

Sitte matte on ollu kiinnostunu jostai dobojutuist ny ja katteli hintoiki sellaselle pallolle, mutt noli aika hinnakkait. Noli kuulensma eilen päässy kokeilee sellasta Kuortaneella naksutinkoulutuksen jälkee. Soli SBY Pohjanmaan järjestämä koulutus, mutt mei päästy menees sinne ku mattella oli pitkä päivä opiskeluu ensiavust, höh. No tänää matte sitte tuumas husselle kilitin jälkee, ett mä kyllä tarttisin sellasen dobo-pallon. Sitte husse sano, ett sähän sanoit, ett son nii kallis. Siihe matte sano, ett entäs sitte, son Nipsulle (mulle niiko). Sitte husse alko hymyilee sillee ovelasti, ja matte kysy siltä, ett meinaakko, ett Nipsu on vähä lellikersa?! Hussen vastaus oli, ett AI VÄHÄNKÖ… No matte sitte tilas sellasen  pallon mulle ja reenikirjasen, nii aletaa doboilee. Se kuulensma tekee hyvää joilleki syvill lihaksil ja sitte pystyy tekee venyttelyit hyvin. Sitte kans tasapaino paranee ja keskittymiskykyki. JA son kivaa tekemist mulle ja mattelle, ku muuta reenii on vähensmän näi talvel! Nytte mä lopetan, ko moon niiiiiiiii väsyny kilitireenist. Hiiohoi  ja hellät tunteet vaa kaikil! ❤

2015/01/img_0023.jpg

This entry was posted in Lina 22.5.2014-21.5.2015, Oskari and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Jeah, kilitii!!

  1. Kristiina says:

    Ihanaa lukea pitkästä aikaa sun kuulumisia! Olet varmaan maailman kiireisin pikku boxutin! ❤ Aivan huippu kuvia sun treffeistä ja touhuista!! Tuhannesti Onnea teidän Oskarille! Ei ihme, että herra Ylivanhus on saavuttanut niin korkean iän kun on saanut pysyä kaiketi suht terveenä ja viettää aikaa hyvässä seurassa. Nyt et saa enää härnätä Oskaria!! Jookos?! Ihanaa vuoden jatkoa sinulle ja koko laumallesi! Halein´: Kristiina, Mandy ja Matilda

  2. Lina von Bestbox says:

    Heippa Ristiina!
    Oskari kiittää onnitteluist, ja en mä enää nii kiusaa sitä, paitsi vaan sillon ku jos mulla tulee turhautumisii tekemättömyyspäivistä. Katos ku vaiks me touhutaa paljo, nii me ollaan hyvii kans laiskotteluis. Mutt matte on hokannu ton homman, nii ei tuu tylsii päivii nii monta enää peräkkäin. Ja son hyvä juttu se!

    Sull on Ristiina tänää synttärit, nii onnitelmii huisisti tätäkin kautta! Ja poksutytöille terkkui kans! ❤

Leave a Reply

